Zespół Szkolno-Przedszkolny
Informacja dla Rodziców
Szanowni Państwo Rodzice i Opiekunowie!
Zawieszenie zajęć w szkole w sytuacji zagrożenia epidemiologicznego COVID -19 wymusiło zmianę techniki realizacji procesu dydaktycznego również w naszej szkole: z zajęć prowadzonych stacjonarnie w pomieszczeniach szkolnych na zajęcia prowadzone techniką „nauki na odległość”, tzw. zdalne nauczanie.
Zmiana techniki uczenia się i nauczania nie zwalnia ucznia z obowiązku szkolnego/obowiązku nauki, określonego w art. 35 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe.
Organizacja polega na tym, że nasi uczniowie będą uczestnikami procesu dydaktycznego poprzez informacje zamieszczane na stronie internetowej szkoły, w korespondencji mailowej z nauczycielami, poprzez platformę edukacyjną. Uczniowie będą otrzymywali materiały dydaktyczne, informacje oraz będą mieli możliwość udziału w lekcjach prowadzonych on-line.
Aktywność uczniów w poszczególnych dniach i wykonywanie poleceń jest potwierdzeniem obecności ucznia na zajęciach. Wszelkie prace wykonywane przez ucznia odsyłane są taką samą drogą elektroniczną i podlegają ocenianiu.
Dyrektor szkoły informuje, że w celu realizacji obowiązków wynikających z § 1 pkt 5 Rozporządzenia MEN w sprawie szczegółowych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem i zwalczaniem COVID-19 z dnia 20 marca 2020 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 493), w najbliższych dniach na stronie internetowej szkoły zostaną umieszczone poniższe dokumenty:
1) wypis ze statutu szkoły, zwierający nowelizację wewnątrzszkolnego systemu oceniania;
2) wymagania edukacyjne z poszczególnych przedmiotów lub edukacji wczesnoszkolnej;
3) plan zajęć z dołączanymi tygodniowymi zakresami treści nauczania w poszczególnych oddziałach.
Informuję, że pedagog szkolny pozostaje do dyspozycji uczniów i Państwa w godzinach 9.00 – 13.30 w każdy dzień tygodnia.
Kontakt z pedagogiem e-mail: annaewat@wp.pl
Pracownicy administracji i obsługi pełnią w szkole tylko niezbędne dyżury. Prosimy o ewentualny kontakt telefoniczny z pracownikami w godz. 8:00-12:00 (tel. 0 82 566 10 12).
Wszystkie szkolne obiekty są zamknięte dla osób postronnych (w tym szkolne boiska, sala gimnastyczna, aula i siłownia).
W każdej sprawie można się kontaktować za pośrednictwem poczty elektronicznej: zso_dorohusk@wp.pl
Kontakt z dyrektorem szkoły, Aliną Prus: alprus@interia.pl
Kontakt z wicedyrektorem Anną Grzywną: agmichalowka@wp.pl
Kontakt z nauczycielami uczącymi w klasie jest możliwy poprzez wychowawców lub bezpośrednio z nimi..
Zwracam się do Państwa o dopilnowanie przestrzegania wszelkich zaleceń służb sanitarno-epidemiologicznych oraz wskazań Ministerstwa Edukacji Narodowej.
To na Państwu spoczywa odpowiedzialność za skuteczność realizacji zaleceń sanitarno-epidemiologicznych, a tym samym za bezpieczeństwo swoje i swoich dzieci, a Naszych Uczniów.
Szczególnie proszę Państwa o dopilnowanie, by Wasze dzieci w czasie epidemii pozostały w domu i nie kontaktowały się z innymi osobami. Wszelkie kontakty mogą Oni ograniczyć do Internetu lub innych środków komunikacji. Proszę również o wsparcie swoich dzieci. Służymy Państwu również pomocą i jesteśmy do Państwa dyspozycji
Podstawowym warunkiem skuteczności ograniczenia rozprzestrzeniania się koronawirusa jest rygorystyczne przestrzeganie zasad higieny osobistej. Konieczne jest również bieżące śledzenie komunikatów GIS, MZ i MEN o sytuacji epidemiologicznej w kraju oraz informacji przesyłanych przez dyrektora szkoły lub wychowawców. Wszelkie informacje o zagrożeniu koronawirusem oraz o sposobach zapobiegania można znaleźć na stronie https://gis.gov.pl/Aktualnosci.
Z poważaniem
Dyrektor szkoły- Alina Prus