Zespół Szkolno-Przedszkolny

Informacja dla Rodziców

Szanowni Państwo Rodzice i Opiekunowie!

   Zawieszenie zajęć w szkole w sytuacji zagrożenia epidemiologicznego COVID -19 wymusiło zmianę techniki realizacji procesu dydaktycznego również w naszej szkole: z zajęć prowadzonych stacjonarnie w pomieszczeniach szkolnych na zajęcia prowadzone techniką „nauki na odległość”, tzw. zdalne nauczanie.

   Zmiana techniki uczenia się i nauczania nie zwalnia ucznia z obowiązku szkolnego/obowiązku nauki, określonego w art. 35 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe.

 Organizacja polega na tym, że nasi uczniowie będą uczestnikami procesu dydaktycznego poprzez informacje zamieszczane na stronie internetowej szkoły, w korespondencji mailowej z nauczycielami,  poprzez platformę edukacyjną.  Uczniowie  będą otrzymywali materiały dydaktyczne, informacje oraz będą mieli możliwość udziału w lekcjach prowadzonych on-line.

  Aktywność uczniów w  poszczególnych dniach i wykonywanie poleceń jest potwierdzeniem obecności ucznia na zajęciach. Wszelkie prace wykonywane przez ucznia odsyłane są taką samą drogą elektroniczną i podlegają ocenianiu.

 Dyrektor szkoły informuje, że w celu realizacji obowiązków wynikających z § 1 pkt 5 Rozporządzenia MEN w sprawie szczegółowych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem i zwalczaniem COVID-19  z dnia 20 marca 2020 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 493), w najbliższych dniach na stronie internetowej szkoły zostaną umieszczone poniższe dokumenty:

1)     wypis ze statutu szkoły, zwierający nowelizację wewnątrzszkolnego systemu oceniania;

2)     wymagania edukacyjne z poszczególnych przedmiotów lub edukacji wczesnoszkolnej;

3)     plan zajęć z dołączanymi tygodniowymi zakresami treści nauczania w poszczególnych oddziałach.

   Informuję, że pedagog szkolny pozostaje do dyspozycji uczniów i Państwa w godzinach 9.00 – 13.30 w każdy dzień tygodnia.

   Kontakt z pedagogiem  e-mail: annaewat@wp.pl

   Pracownicy administracji i obsługi pełnią w szkole tylko niezbędne dyżury. Prosimy o ewentualny kontakt telefoniczny z pracownikami w godz. 8:00-12:00 (tel. 0 82 566 10 12).

    Wszystkie szkolne obiekty są zamknięte dla osób postronnych (w tym  szkolne boiska, sala gimnastyczna, aula i siłownia).

  W każdej sprawie można się kontaktować za pośrednictwem poczty elektronicznej: zso_dorohusk@wp.pl

   Kontakt z dyrektorem szkoły, Aliną Prus: alprus@interia.pl

   Kontakt z wicedyrektorem  Anną Grzywną: agmichalowka@wp.pl

   Kontakt z nauczycielami uczącymi w klasie jest możliwy poprzez wychowawców lub bezpośrednio z nimi..

     Zwracam się do Państwa o dopilnowanie przestrzegania wszelkich zaleceń służb sanitarno-epidemiologicznych oraz wskazań Ministerstwa Edukacji Narodowej.

    To na Państwu spoczywa odpowiedzialność za skuteczność realizacji zaleceń sanitarno-epidemiologicznych, a tym samym za bezpieczeństwo swoje i swoich dzieci, a Naszych Uczniów.

     Szczególnie proszę Państwa o dopilnowanie, by Wasze dzieci w czasie epidemii pozostały w domu i nie kontaktowały się z innymi osobami. Wszelkie kontakty mogą Oni ograniczyć do Internetu lub innych środków komunikacji. Proszę również o wsparcie swoich dzieci.   Służymy Państwu również pomocą i jesteśmy do Państwa dyspozycji

   Podstawowym warunkiem skuteczności ograniczenia rozprzestrzeniania się koronawirusa jest rygorystyczne przestrzeganie zasad higieny osobistej. Konieczne jest również bieżące śledzenie komunikatów GIS, MZ i MEN o sytuacji epidemiologicznej w kraju oraz informacji przesyłanych przez dyrektora szkoły lub wychowawców. Wszelkie informacje o zagrożeniu koronawirusem oraz o sposobach zapobiegania można znaleźć na stronie https://gis.gov.pl/Aktualnosci.

 

Z poważaniem

Dyrektor szkoły- Alina Prus