Zespół Szkolno-Przedszkolny

Góry Świętokrzyskie

W dniu 17 maja 2018r.o godzinie 7.00 uczniowie klas VI, VII i II a Gimnazjum  wyruszyli na wędrówki po Górach Świętkokrzyskich. Po przyjeździe na miejsc e okazało się, że pogoda nas nie rozpieszcza. Jednak nas to nie zniechęciło. W strugach deszczu ubrani w peleryny przeciwdeszczowe wspinaliśmy się na Święty Krzyż.Po ciężkiej wędrówce dotarliśmy do Bazyliki mniejszej pw. Trójcy Świętej i sanktuarium Relikwii Drzewa Krzyża Świętego.Przemoczeni i zmarznięci wróciliśmy do ciepłego autokaru.

Po dwóch godzinach jazdy dotarliśmy do neolitycznej wioski krzemienia pasiastego w Krzemionkach Opatowskich. Tam mieliśmy możliwość zmierzenia swoich sił w podnoszeniu brył krzemienia oraz poznania warunków życia ówczesnych mieszkańców. Po zwiedzeniu kopalni dojechaliśmy na wymarzoną kolację i nocleg. Następnego dnia rano wyruszyliśmy na zwiedzanie Zamku Królewskiego w Chęcinach. Niestety ciągle padał deszcz. Wiele emocji wzbudziła wizyta w Centrum Geosfery, gdzie mogliśmy podziwiać organizmy żyjące przed tysiącami lat. Po południu udaliśmy się na obiad do Kielc i w drogę powrotną do domu. Kochani rodzice czekali na nas pod szkołą wieczorem.