Zespół Szkolno-Przedszkolny

Drezno z 8 b, czyli krótka relacja z wycieczki w poszukiwaniu magii świąt

Od lat na niemieckim słyszeliśmy, że adwent to w Niemczech taki szczególny czas. Dzieci mają swoje kalendarze, na stołach stoją wieńce adwentowe a miasta organizują jarmarki świąteczne. W tym roku postanowiliśmy sprawdzić, jak jest naprawdę. Naszym celem podróży było Drezno. Dlaczego? Ponieważ tam odbywa się najstarszy jarmark świąteczny zwany Striezelmarkt, w tym roku już 584. A przy okazji przetestowaliśmy naszą znajomość niemieckiego w praktyce, bo egzamin już za cztery miesiące.

Nasza wyprawa wyruszyła w poniedziałek 0 16.32.  Po długiej podróży pociągiem dotarliśmy na miejsce we wtorek rano 9.58. I od razu wystartowaliśmy ze swoim językowo – świątecznym eksperymentem.

Wtorek

Zaraz po zakwaterowaniu i obiedzie w schronisku udaliśmy się do opery. Imponujący budynek z zewnątrz i w wewnątrz. A choć bogate zdobienia  wnętrza to tylko iluzja i tak warto zobaczyć. Po południu ciekawostka architektoniczna – Pasaż Sztuki a następnie zabytkowy sklep Pfunds Molkerei, prawdziwe miejsce z klimatem. Na zakończenie spacer po jarmarku przy ulicy Pragerstr.

Środa

Zaczynamy od zwiedzania barokowego zespołu pałacowego Zwinger i jego cennych kolekcji. Być w Dreźnie i nie zobaczyć Zwingera, to tak jak nie być. Później spacer po Starym Mieście i Nowym Rynku po drugiej stronie Łaby. A o 16.15 towarzyszymy Mikołajowi, który otwiera kolejne, dziś 12, okienko w kalendarzu adwentowym. Następnie buszujemy po Striezelmarkt. Tu święta widać, słychać i czuć.

Czwartek

Dziś w programie zamek i jego cenne zbiory, w tym skarbiec. Następnie jarmark średniowieczny, spacer po Tarasach Brühla, zwanych balkonem Europy. Na koniec wizyta w Albertinum, w Galerii Nowych Mistrzów. Tak nawiasem mówiąc, bardziej podobali nam się starzy mistrzowie i ich dzieła. Sztuka współczesna … no cóż. Jeszcze tylko spacer na do widzenia po jarmarku i czas do domu. Pociąg odjeżdża 18.08.

Jeśli zainteresowała Cię nasza krótka relacja i chciałbyś wiedzieć więcej, kliknij TUTAJ